معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: 5 مرکز مشاوره خانواده در سطح استان اردبیل فعال است درون تلاش هستیم که تا 10 مرکز مشاوره تخصصی را درون استان اردبیل راه‌اندازی کنیم.

طاهره رزاق‌پور درون اردبیل اظهار داشت: از این تعداد چهار مرکز مشاوره تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان، 5 مرکز مشاوره خانواده در سطح استان اردبیل فعال است خانواده‌ها، مشاوره‌های تحصیلی و تربیتی و مابقی نیز مراکز مشاوره عمومـی خواهد بود کـه با راه‌اندازی این مراکز تعداد مراکز مشاوره‌ای درون سطح استان بـه 27 مورد مـی‌رسد.

وی با بیـان اینکه دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها درون دو محور کلی پیشگیری اولیـه از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی فعالیت خود را انجام مـی‌دهد، خاطرنشان کرد: ارتقای سلامت جسمـی و روانی مدنظر و ملاک کار است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل یـادآور شد: درون بحث پیشگیری از معلولیت‌ها آن هم بـه شکل اولیـه طرح غربالگری شنوایی شیرخوارگان همـه ساله اجرا مـی‌شود که تا کودک معلولی از این جهت وارد چرخه فعالیت‌های اجتماعی نشود.

رزاق‌پور گفت: درون این زمـینـه 17 مرکز بـه صورت بخش غیر‌دولتی طرح غربالگری شنوایی کودکان و نوزادان را انجام مـی‌دهند و خانواده‌ها حتما در فاصله زمانی تعیین شده از هفت روزگی که تا سه ماهگی به منظور غربالگری شنوایی اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول عنوان کرد: درون یک سال گذشته 12 هزار و 768 شیر‌خواره و کودک درون این طرح شرکت کرده‌اند کـه تنـها یک هزار و 600 مورد مشکل شنوایی تشخیص داده شده هست به طوری کـه این شیر‌خواره‌ها با مداخلات بـه موقع از جمله خرید و استفاده از سمعک و همچنین مداخلات طبی و دارویی مشکلاتشان برطرف شده است.

پذیرش 47 هزار کودک درون برنامـه پیشگیری از تنبلی چشم

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل درون بخش دیگری از سخنان خود درون اردبیل دومـین طرح پیشگیرانـه را طرح غربالگری بینایی و جلوگیری از ابتلا بـه تنبلی چشم درون کودکان توصیف کرد و بیـان داشت: با این اقدام جلوی نابینایی و برخی از اختلالات ناشی از آن گرفته شده هست به طوری کـه در یک سال گذشته 47 هزار و 641 کودک سه که تا شش سال درون طرح غربالگری بینایی شرکت کرده‌اند کـه از این بین 2 هزار و 600 کودک بیمار تشخیص داده شده و برای درمان و مداوا بـه پزشکان متخصص ارجاع داده شده‌اند.

رزاق‌پور بحث آگاه‌سازی عمومـی و برپایی کلاس‌های پیشگیری از معلولیت‌ها را به منظور زوجین و پدرها و مادرها یـادآور شد و افزود: درون سطح استان 47 مرکز درون پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیکی فعالیت دارند کـه بیش از 3 هزار و 360 زوج بـه این مراکز مراجعه کرده و خدمات دریـافت کرده‌اند.

وی از فعال بودن خط تماس 1480 به منظور مشاوره گرفتن عموم مردم درون پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیکی خبر داد و تصریح کرد: این خط تماس بـه صورت رایگان از ساعت 8 صبح که تا 9 شب درون دسترس همـه هم‌استانی‌هاست که تا تماس گرفته و مشاوره بگیرند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل درون پایـان سخنان خود از فعالیت 27 مرکز ارائه کننده مشاوره حضوری خبر داد و در اردبیل اذعان داشت: این مشاور‌ه‌ها درون سه سطح سلامتی روانی، مشاوره‌های عمومـی و تخصصی بـه همشـهریـان ارائه مـی‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

. 5 مرکز مشاوره خانواده در سطح استان اردبیل فعال است . 5 مرکز مشاوره خانواده در سطح استان اردبیل فعال است




[::10 مرکز مشاوره درون اردبیل راه‌اندازی مـی‌شود 5 مرکز مشاوره خانواده در سطح استان اردبیل فعال است]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 04 Jul 2018 22:40:00 +0000